Halaman

Jumaat, 9 November 2012

KayuhBeb ke Port Dickson (PD3)

KayuhBeb PD3..

Date 3-4 Nov 2012.
Distance 210km.
Total rider 25 org.

 

Seperti yg dijanjikan, tepat jam 7 pagi, seramai 8 org peserta telah sedia berkumpul di 
Dataran Shah Alam. Destinasi pertama ke jalan kebun utk regroup bersama geng cawangan Klang.

 

Perjalanan lancar di awal pagi, sehinggalah tiba dijalan kebun, jalan raya di naiki air di 2 tempat separas 
crank MTB. Redahhh saja..
 

Regroup di Rabok Bay jln kebun. 8.15 am perjalanan di teruskan ke Jenjarum. 
 

OTW sekali lagi laluan dinaiki air dijalan sukepi.
 

Tiba di SHELL jenjarum sejumlah 13 rider dah sedia menanti, Total rider 25 Org.
suasana meriah dgn ahli keluarga macam "family nak hantar keluarga pegi Mekah pulak.."
Mcm biasa kita bergambar lah dulu..
 

Perjalanan di teruskan ke Sg. Manggis utk sarapan, seterusnya ke Petronas Bkt. Changgang. Ada yg
mengalami masalah kecil pada basikal. Namun dapat diselesaikan utk meneruskan perjalanan.




   ,  

Jam 11.30am tiba di hadapan F1Sepang, Punya la panas,, climbing pulak tu.. hehe,, take 5 la..
(mental perlu kuat di kawasan ni.. angin + panas terik cecah 40 C)
  

Kul 12.15pm tiba di pekan Sepang berehat sekejap di Shell sebelom meneruskan kayuhan.
 

1.45pm tiba ke distenasi Homestay 2 tingkat 4 bilik berhampiran pekan PD..
Makan tengahari dan siap. Nasi, ayam masak lomak cili api + pucuk paku & ikan gelama kering.
Huhhh...dah kenyang lepak2, mandi2. tidor.. 
 

Kul 6 Chef Rashid dah mula prepare utk BBQ nya.. Layan..
 
sempat hadir pd mlm tu pasangan pengantin baru Mamat & Isteri yg sempat menjamah kambing bakar..
malangnya tak sempat nak berfoto.;


Jam 7.30 am semua dah ready utk kayuh balik. sebelom balik sempat bergambar kenangan dpn Homestay
dan tepi pantai berhampiran. Paling best ada kapal colour ORANGE yg menyambut kedatangan kami.. haha.
 ,  

Siap sarapan 8.45am terus bergerak pulang ke Shah Alam.. OTW balik, sempat jugak singgah pekene  
SUP Daging & kelapa  Sg. Manggis.
      

Di simpang Jenjarum sebelom berpisah sempat bergambar lg. yg balik ke Shah Alam meneruskan laluan 
ikut jln Sukepi, manakala yg ke telok & Klang meneruskan kayuhan melalui sejangkang..

1 ulasan:

IBU PUSPITA berkata...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

Translate the Blog

Germanium Power Loop

Germanium Power Loop
Products that will change your life! Energy Booster! Energetic ! Enjoy good sleep. Click photo for details information.

Menarik Beb

Related Posts with Thumbnails

KayuhBeb suppport Le Tour Langkawi-Banting 2hb Jan 2008

KayuhBeb suppport Le Tour Langkawi-Banting 2hb Jan 2008
Seramai 30 ahli KayuhBeb telah memeriahkan Le Tour Langkawi - Banting dengan membuat kayuhan dari Sijangkang ke Banting.Gambar bersama Dato Shafie dan Din Cycle

Pertandingan Pasang Tiub

Pertandingan Pasang Tiub

RRI ride by Kayuhbeb member

RRI ride by Kayuhbeb member

Kayuhan Ambang Merdeka 2008

Kayuhan Ambang Merdeka 2008
Project Kayuhan Ambang Merdeka telah berjaya dijalankan pada 24hb Ogos 2008 dari Sijangkang ke Pantai Baru Kelanang sejauh 35km(sehala).Tujuan project ini dijalankan adalah untuk memeriahkan lagi sambutan hari Kemerdekaan dan juga atas rasa tanggunjawab kelab untuk mempromosikan Pantai Baru Kelanang. Aktiviti seperti Sukaneka basikal dan juga gotong royong membershikan Pantai Kelanang juga telah menarik minat seramai 150 orang peserta menyertai program ini. Terima kasih diucapkan kepada Din Cycle, Majlis Daerah Kuala Langat, Pharmaniaga, Kayaba, Toshiba, Sykt Ikram Abadi, Poliklinik Sijangkang diatas kerjasama dan sumbangan.

Pertandingan Basikal Laju atas pasir

Pertandingan Basikal Laju atas pasir

Photo Session

Photo Session

Start

Start
Kayuhan Ambang Merdeka -Starting

On the way to Pantai Kelanang

On the way to Pantai Kelanang