Satu kayuhan jatidiri akan diadakan untuk pendekar-pendekar yang ada berani bertempur di Denkil-Kota Warisan - Jenderam.
Kayuh:Santai:Enjoy Kayuh Beb Cycling Club is the mountain bike club that organise enjoy ride. No fitness required, What we need is enjoy only.
Jumaat, 9 Oktober 2009
Kayuhan Denkil-Kota Warisan-Jenderam
Satu kayuhan jatidiri akan diadakan untuk pendekar-pendekar yang ada berani bertempur di Denkil-Kota Warisan - Jenderam.
Selasa, 6 Oktober 2009
FRIM diterjah oleh KayuhBeb

KayuhBeb Menerjah FRIM
Date: 4hb October 2009
Time:7:30am Tayar Golek
Meeting Point: Hospital Kusta Sg Buluh
Trail : Hospital Kusta à Steroid Hill àBukit Putus à Helipad à Bukit Hari à Mamak Corner à Bukit Bujang à Dream Trail à Rover Track à Hospital Kusta.
Total KM : 28km
Semasa kayuh raya kemandul, beberapa geng kayuhbeb telah menyuarakan pendapat untuk berkayuh di luar ditambah pulak dengan sungutan salah seorang rider yang yang membuat kenyaatan kasut El-Moro nye tak layak mencecah kemandul . Apalagi beberapa cadangan pun dibuat dan FRIM menjadi pilihan.
Bro J “Rule..FRIM tu camne ye…mencabar ke” dengan nada yang sedikit ketakutan tapi brani..
Rule “
Dengar aje camtu,terus semangat nak pergi….
Disebabkan 4hb October masih lagi hari raya..juga banyak jemputan open house…kayuhan seawal pagi telah dirancang…..7:30am start tayar golek…kira 1st time juga lah kayuh awal pagi camtu.
Paling respek ngan Geng KayuhBeb ni kalau janji tak pernah lewat (Kira masuk bakul angkat sendiri la). Samaada datang atau tidak...sebab biasanya kalau lewat kena tinggal. Itulah yang terjadi pada 4hb dimana sebelum jam 7:30am kami telah sampai si Hospital Sungai Buluh.

Terus aje park kat parking berbumbung..free pulak tu..
Kelihatan Bro Nordin telah tunggu disana dan tak lama kemudian didatangi pula oleh Bro Nazri.
Bro Nordin dari Rawang..dah lama aku tak kayuh ni

Bro Nazri dari Lembah Pantai...."lama x kayuh sampai muscle aku dah turun kat perut"

Seperti biasa sebelum kayuhan bermula sessi bergambar dibuat sebagai tanda bukti kepada isteri masing yang kami kayuh bersama...ye tak Jinggo.

Tepat jam 7:30am kayuhan ke FRIM pun dimulakan dengan melalui laluan road dan kedai-kedai bunga..."Balik boleh la singgah beli untuk bini..confirm tiap-tiap minggu kena paksa ride kat FRIM sebab nak bunga" kata salah seorang Rider J


Untuk memasuki FRIM laluan dihidangkan dengan pendakian yang agak panjang juga dan disambut dengan signboard dibawah.

Antara panau..rama yang indah....kalau dapat downhill kat sini sure seronok...

Antara pitstop pertama sebelum mendaki Steroid Hill.....kena tarik nafas panjang-panjang sebelum memulakan pendakian...

Steroid hill ni dinamakan sebab pendakian yang panjang yang mana rider yang tak fit memerlukan steroid untuk sampai ke puncak... takcaya..cuba tengaok wajah di bawah
Antara wajah sebelum pendakian

Antara wajah selepas pendakian

Walaubagaimanapun tabik springgg diberi kepada Bro Jinggo kerana telah berjaya mendaki sehingga ke puncak....
Kayuhan diteruskan melalui Bukit Putus untuk menikmati pemandangan Kuala Lumpur. Walaubagaimanapun rider-rider tidak digalakkan untuk melalui trek ini kerana dipercayai kawasan babi hutan mencari makanan dengan menyondol-nyondol tanah...mengikut cerita Bro KayKay la.
Bukit Putus diberi nama sebab trail yang ada terputus disebabkan hakisan tanah... basikal perlu diangkat untuk melalui trail ini...ketika inilah anda menilai betapa bagusnya mempunyai basikal yang ringan.

Antara pemandangan yang boleh dilihat dari Bukit Putus

Sekali lagi aksi Bongkak Rider KayuhBeb di Bukit Putus....ntah ape yang nak dibuktikan pun tak tahu la...

Kayuhan ke Helipad diteruskan..kali ini sungguh teruja kerana terpaksa mendaki bukit yang ajak pacak juga...nasib baik lah laluan diteduhi oleh pokok-pokok hutan yang menyejukkan suasana.

Sampai sahaja di puncak..acara melepak dan mengutuk pun dijalankan dengan lancar

Difahamkan Geng KayuhBeb telah memecahkan Rekod dunia dengan acara " Mengutuk Kawan di Ketinggian 305 meter"

Setiap yang naik pasti ada yang turun..begulah keaadanya bila berbasikal penat mendaki diberi la pulak dengan downhill yang panjang..


Antara snap yang menarik berlatarbelakangkan pokok-pokok hutan












Jalan-Jalan Cari Makan Raya …..Rumah KayKay. And DinCycle
Jalan-Jalan Cari Makan Raya …..Rumah KayKay. And DinCycle
Tettet...tettet....sms diterima.
”Jemput makan koi raya kerumah..........” sms dari Kay diterima mengundang kengkawan untuk beraya ke rumah Kay.
Apalagi Geng KayuhBeb pun berpakat masa yang sesuai untuk pergi serbu rumah KayKay.
Aku, Dincycle,ManSawit dan Kulat akan gerak sekali, manakala Ghan, KRul dan Jinggo akan gerak sedikit lewat...
Makan-makan raya dirumah Kay sungguh meriah dimana Geng Kayuhbeb berkumpul bersama-sama dengan family masing-masing untuk pertama kali.

Sebelum ini, wife masing-masing hanya mengenali nama sahaja...tetapi dengan makan-makan di rumah Kay..isteri masing-masing mula mengenali kengkawa suami dan juga isteri kengkawan suaminya yang selalu mencuri masa suami masing-masing....jangan lepas ni dioarang buat Komplot isteri-isteri KayuhBeb dah la.
Beberapa kejadian yang melawakkan juga telah berlaku sebelum sampai di Rumah Kay, dimana salah seorang Geng Kayuhbeb telah merancang untuk pergi solo macam yang selalu buat bila berkayuh ..tetapi memandangkan kengkawan yang lain bawa keluarga masing-masing...kawan tu terpaksalah berpatah balik menjemput isteri dan anaknya menuju kerumah Kay....siapakah gerangan orang itu.....
Difahamkan juga kawan yang tak bawa keluarga itu adalah disebabkan ada kawan yang suruh...antara message yang dapat ” Ala...kita pi solo-solo ajelah...”yang mana kawan yang suruh tu dalam diam-diam membawa keluarganya......(sorry la bro kalau baca tak faham cerite ni...buat-buat faham aje la..)

Jadi isteri kepada kawan tu jangan lah marah sangat ye...bukan salah dia pun....

Seperti biasa...sessi bergambar beramai-ramai dengan keluarga masing-masing pun dilakukan sebagai tanda kenang-kenangan.....

Tak cukup dengan kemeriahan di rumah Kay, Dincycle pun membalas dengan membuat open house pada sabtu malam dengan menu Nasi Lemak dengan harapan lemak yang dimakan akan dibakar semula pada hari Ahad sempena kayuhan FRIM.

Khamis, 1 Oktober 2009
Jersey KayuhBeb


Antara Geng yang order dengan aku setakat 1hb October 2009.
Kayuh FRIM Kepong
Kayuh FRIM Kepong
Translate the Blog
Germanium Power Loop
KayuhBeb suppport Le Tour Langkawi-Banting 2hb Jan 2008
Seramai 30 ahli KayuhBeb telah memeriahkan Le Tour Langkawi - Banting dengan membuat kayuhan dari Sijangkang ke Banting.Gambar bersama Dato Shafie dan Din Cycle
Pertandingan Pasang Tiub
RRI ride by Kayuhbeb member
Kayuhan Ambang Merdeka 2008
Project Kayuhan Ambang Merdeka telah berjaya dijalankan pada 24hb Ogos 2008 dari Sijangkang ke Pantai Baru Kelanang sejauh 35km(sehala).Tujuan project ini dijalankan adalah untuk memeriahkan lagi sambutan hari Kemerdekaan dan juga atas rasa tanggunjawab kelab untuk mempromosikan Pantai Baru Kelanang. Aktiviti seperti Sukaneka basikal dan juga gotong royong membershikan Pantai Kelanang juga telah menarik minat seramai 150 orang peserta menyertai program ini. Terima kasih diucapkan kepada Din Cycle, Majlis Daerah Kuala Langat, Pharmaniaga, Kayaba, Toshiba, Sykt Ikram Abadi, Poliklinik Sijangkang diatas kerjasama dan sumbangan.
Pertandingan Basikal Laju atas pasir
Photo Session
Start
Kayuhan Ambang Merdeka -Starting